Margareta reklamerade toapappret 17 gånger. Nu vill hon upp i rätten.

Toalettpapper är ingen skitsak. Det tycker i alla fall inte Margareta Jonsson, 51, från Kil. Hon har nämligen reklamerat toalettpapper som hon köpt från Serla hela 17 gånger!

Nu har papperstillverkaren Metsä Tissue, som tillverkar Serla, tröttnat på att få sitt skithuspapper tillbaka skickat och vägrar reklamera mer papper – och som svar har Margareta anmält företaget till Allmänna reklamationsnämnden, så nu sitter de på pottan!

I anmälan skriver Margareta att pappret inte håller den kvalité hon förväntar sig av toalettpapper.

– Det är som en rand mitt i rullen, ibland är det i början av rullen, ibland är det längre in, säger Margareta Jonsson till tidningen GT.

Efter upprepad kontakt med papperstillverkarens kundtjänst, hon har bland annat gått värdecheckar och svarskuvert, tog det stopp vid den 17 gången som Margareta inte var nöjd. Då tog hon vidare saken till Konsumentverket som rekommenderade henne att anmäla.

I anmälan begär Margareta att hon ska få ett svarskuvert för att skicka in sin defekta toalettrulle och värdecheckar för 50 kronor. Dessutom vill hon gärna ha en ursäkt.

– Jag vill att den som är chef för kundtjänst skriver till mig och ber så mycket om ursäkt. Det finns ingen anledning att vara otrevlig mot en kund, säger hon till GT.

Nu återstår det att se om företaget ligger brunt till eller om de klarar sig undan fläckfritt.

Gilla Ett gott skratt om du vill ha ett roligare flöde!